Din varukorg är för närvarande tom!
Om oss
Vem ligger bakom GarageKillar?
GarageKillar är en del av QuickJack Europe, baserat i Nederländerna. GarageKillar lanseras för att introducera sina produkter på den skandinaviska marknaden. Precis som du är vi bilentusiaster, vi vet hur det är att arbeta på och under bilar.
Hur allt började
Luuk Zonneveld, grundare och ägare av QuickJack Europe:
Jag har jobbat med bilar sedan jag ägde en. Det är ingen hemlighet att arbete med bilar för med sig många behov. Behoven av att lära sig hur något görs, behoven av verktyg, behoven av bildelar, behoven av arbetsyta och behoven av att lyfta ett fordon.
Tidigare arbetade jag som maskiningenjör för en av de största ståltillverkarna i världen (i Nederländerna). När jag kom hem efter jobbet gick jag direkt till garaget och fortsatte jobba där. Mitt garage var 2,8 m brett och 7 m långt, med 2 m takhöjd. Uppenbarligen skulle en vanlig billyft inte rymmas i det här garaget (ibland fick en bil knappt plats), så jag började använda domkrafter, stativ och hemmabyggda ramper.
Jag stötte på problem, det tog mycket tid, det höjdes inte tillräckligt högt. Det jag hatade mest med domkrafterna och stativen (experterna vet) är att om du skulle höja fronten på en låg eller sänkt bil och sätta den på stativen för högt, fick du inte plats med domkraften under baksidan, så du var tvungen att gå tillbaka till den sida du just höjde och sänka den igen.
Luuks garage innan QuickJack skapades.
Under 2015 introducerades QuickJack i Europa och när jag fick reda på att produkten fanns, fanns det ingen tvekan om att jag behövde den. Jag köpte QuickJack bärbar billyft och kunde inte vara nöjdare med den. Den gjorde arbetet med bilar så mycket lättare och jag var så entusiastisk över produkten att jag började marknadsföra den i Nederländerna. Denna reklamhjälp lyfte från marken 2018, då jag importerade QuickJack och började serva hela den europeiska marknaden.
”Jag vill bli behandlad på samma sätt som mina kunder”
Som bilentusiast beställer du verktyg, delar eller annat varje vecka. Ingenting är mer frustrerande än att beställa något i en onlinebutik (som säger ”leverans nästa dag”) bara för att få svaret ”förlåt, den är slut i lager” eller ”vi sade en dags leverans, men det kommer att ta två veckor”. Sedan efter att ett verktyg eller en del kommer fram kan ytterligare frågor inte besvaras eftersom återförsäljaren inte ens har kunskap om sin produkt. Eller så ignorerar de dig.
För mig är detta den viktigaste delen av verksamheten. Du gör som utlovat och du känner till din produkt. E-handeln har aldrig varit större, vem som helst kan starta ett ”företag” när som helst. Det finns fler konkurrenter, fler olika lösningar (produkter) på samma problem och massor av alternativ att välja mellan. Fram till denna dag jobbar jag fortfarande med bilar och jag beställer fortfarande de där delarna och jag får fortfarande upplevelsen ”ledsen, men vi är inte ledsna” från återförsäljare. Då säger jag: ”Jag vill bli behandlad på samma sätt som mina kunder”.
Vi gör så som vi har lovat.
Produkten ska vara i lager? Då är den i lager. Leverans nästa dag? Då blir det leverans nästa dag.
Har du ett problem eller behöver du en del? Vi hjälper dig genast.
Detta resulterar i: 1. Glada kunder och 2. att jag kan sova gott om natten.